X

סובלים מדחיינות? אתם יכולים לטפל בזה

סובלים מדחיינות? אתם יכולים לטפל בזה
יום רביעי, 23 באוגוסט 2017
ציון 5.0
0Shares

אחד מהתפקידים החשובים ביותר שלכם כיזמים היא לבצע קבלת החלטות. מכיוון שאתם המייסדים והמובילים של החברה המילה האחרונה תהיה שלכם בכל שלב ושלב, לא משנה אם מדובר בהעסקת עובדים חדשים או בשינוי בכיוון האסטרטגי של החברה.

 

חשוב לשים לב כי קבלת ההחלטות היא אומנות בפני עצמה. מכיוון שאתם כמעט ולא נתקלים בהחלטות שהן בהכרח "נכונות" או "לא נכונות", הדרך שבה אתם נגשים למשימה הזו יכולה להשפיע באופן משמעותי על התוצאה הסופית שלכם.

 

הגורם המכריע כאן הוא לחץ. אם אתם יזמים חדשים, ברגע שאתם מתחילים לבצע החלטות חשובות, אתם יכולים ליפול קורבן ללחץ הזה ולהתמהמה במקום להגיע להכרעה. הדרך הזו יכולה להיות הרסנית עבורכם, ולכן זה חשוב שתזהו אותה מראש ותתקנו את דרככם כדי שתוכלו לבצע קבלת החלטות טובה יותר.

 

לזהות את הבעיה

הצעד הראשון הוא להבין שיש לכם בעיית דחיינות בקבלת החלטות. כל אחד מאתנו הוא דחיין במידה כזו או אחרת. סביר להניח שאתם כבר דחיתם כל מיני משימות במהלך הלימודים האקדמיים שלכם או הקריירה שלכם או שהחלטתם לדחות שיחות טלפון קשות עד לדקה האחרונה. דחיפה במוטיבציה בדרך כלל עושה את העבודה במקרים האלו כמו הצורך בסיפוק מיידי או הרצון לראות אם "משהו משתנה". ובמקרים מסוימים הדחיינות יכולה להיות גם דבר טוב (ואני אסביר את כוונתי מייד).

בכל מקרה, אתם תדעו שיש לכם בעיה אם תגלו שאתם דוחים משימות באופן קבוע מהסיבות הבאות:

 

• אתם חרדים לקראת התוצאה

• אתם לא רוצים שיראו בכם אחראיים

• אתם פשוט לא רוצים לעשות את זה.

 

מילת המפתח כאן היא "באופן קבוע". סביר להניח שאתם נתקלים במקרים כאלו מפעם לפעם, אבל אם זה משהו שקורה בקביעות כנראה שיש לכם בעיה.

 

כשדחיינות יכולה להועיל

לפעמים דחיינות יכולה לשמש ככלי יעיל. לדוגמה, יכול להיות שאתם רוצים לדחות כמה החלטות עד שתאספו יותר מידע בנושא. אם ההחלטה חשובה במיוחד ולא דורשת תשובה מיידית זה בסדר להרהר כדי להגיע למסקנה טובה יותר.

אם יש כמה משתנים שיכולים להשפיע על התוצאה שאתם מבקשים, זה בסדר לחכות ולראות אם אחד מהמשתנים האלו מופיע או משתנה. אלו דוגמות למקומות בהם הדחיינות יכולה לשמש ככוח מסייע ולא רק כאמצעי מניעה. ההבחנה הזו בין דחיינות מועילה למזיקה היא מהותית.

 

איך מתגברים על דחיינות?

אם מצאתם שאתם נשענים באופן קבוע על אסטרטגיית דחיינות מועילה או מזיקה בקבלת ההחלטות שלכם, יש כמה אסטרטגיות שיכולות לסייע לכם להתגבר על הנטייה הזו:

 

• נסו לדמיין את המקרה הגרוע ביותר. הרבה פעמים אנחנו דוחים את ההחלטות שלנו בגלל שיש מגוון משתנים לא ברורים. לקיחת סיכון יכולה להיות מפחידה, ואם אנחנו לא בטוחים מה יהיו תוצאות הפעולות האפשריות שלנו אנחנו עלולים להתפתות ולא לבחור בשום פעולה. האסטרטגיה הזו בעצם מכריחה אתכם לדמיין את המקרה הגרוע ביותר שיכול לקרות בכל פעולה בה תנקטו. מה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות? תרגול החשיבה הזו יגרום לכם להרגיש בטוחים יותר בתוצאות האפשריות של כל פעולה ולהרגיע את החרדה שלכם מהלא נודע.

 

• תנו עצה לחבר. זה לא פשוט לבצע החלטה אם אתם לא יודעים מה אתם באמת רוצים, אבל למעשה קבלת החלטות בעסקים אינה בהכרח קשורה בבחירת האפשרות בה אתם הכי רוצים אלא בבחירת האפשרות הטובה ביותר לעסק. אם הרגשות שלכם מפריעים לכם להגיע להיגיון, ראו את ההחלטה שלכם ככזו שחבר צריך לקחת, ותנו לחבר הזה עצה. זה יסיע לכם להפריד את עצמכם מהבעיה ובעצם לתת (לעצמכם) עצה מעוגנת יותר, מעשית יותר וכזו שמונעת מההיגיון

 

• פרקו את ההחלטה לחלקים. אם ההחלטה מערבת יותר מדי רגשות או שאתם דואגים כיצד היא תשפיע על תחומים שונים בעסק שלכם, נסו לפרק אותה למרכיבים קטנים. לדוגמה, אם אתם לא יכולים להחליט באיזה ספק לבחור עבור אחת מהרכישות המשמעותיות שלכם, נסו קודם להחליט מהו סדר העדיפויות שלכם בנוגע לציוד של העסק. האם האיכות חשובה יותר או עמידה בלוח הזמנים של אספקת המוצר? החלטות המיקרו האלו יכולות לעזור לכם להגיע לכדי החלטה רחבה יותר שכוללת בתוכה את ההחלטות הקטנות.

 

• עשו מה שאתם יכולים ואז לכו עם הלב שלכםאם שום דבר אחר לא עובד, סיימו עם המחקר שלכם, אספו את המידע שדרוש לכם לקבל את ההחלטה, דברו עם האנשים סביבכם ובצעו את ההחלטה הסופית. נניח שלמרות שיש לכם את כל המידע הזה אתם עדיין לא מרגישים בטוחים, סגרו את העיניים שלכם ולכו עם הלב. האינסטיקטים שלכם יכולים להוביל אתכם לכיוון הנכון. וגם אם לא, גם אם הלב שלכם לא הוביל אתכם להחלטה הטובה ביותר, לא יכול להיות שההחלטה תהיה כל כך גרועה.

 

מרבית מההחלטות שלכם כיזמים יהיו מסובכות ויהיה לכם מאוד לא פשוט לבצע אותן. יחד עם זאת, אם חשוב לכם להצליח, אתם צריכים ללמוד להתמודד עם ההחלטות שלכם באופן ישיר. האסטרטגיות האלו יכולות לסייע לכם להתגבר על הנטייה שלכם לדחיית קבלת ההחלטות ולהוביל אתכם לאסטרטגיית קבלת החלטות טובה יותר, מהירה יותר ומוצקה יותר.

0Shares

תגובות

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

הוסףתגובה

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

שותפים

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

הצטרפולאחרונה

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////